Znajdujesz się tutaj: motobaretti.pl > Terenówki > Fiat Sedici

Alfa Romeo 75

Nowy model Alfa Romeo 75 został wypuszczony w maju 1985. Miał on zastąpić modele Giulietta oraz Alfetta. Nazwa 75 tego modelu wzięła się od 75. rocznicy istnienia producenta. Kanciastą karoserię zaprojektował Ermanno Cresonie. Jest ona podobna do innego jego dzieła, a mianowicie do Alfy 33. Jako zawieszenie zastosowano z przodu po dwa wahacze, poprzeczne resorowane na drążkach skrętnych. Natomiast z tyłu mamy kosztowną oś De Diona. Wszystko po to by ulepszyć ten model. Na samym początku Alfa 75 dostępna była z silnikami benzynowymi o pojemnościach 1.6, który miał 110 koni mechanicznych, 1/8 – 120 koni mechanicznych, 2.0 – 128 koni mechanicznych i 2.5 – 156 koni mechanicznych, a także turbodiesel o pojemności dwóch litrów i mocy 95 koni mechanicznych, po liftingu w 1987 roku dołączył także turbodiesel 2, litra o mocy 112 koni mechanicznych. Taką ciekawostką jest to, że silniki diesla produkowane były przez firmę VM. Posiadały one oddzielne głowice dla każdego z cylindrów. Przez cały okres produkcji był on dostępny jako czterodrzwiowy, pięciomiejscowy sedan. Jeśli chodzi o skrzynię biegów to mamy tutaj dostępną 5-stopniową manualną skrzynię biegów oraz 3-stopniową automatyczną skrzynię biegów z tyłu. Największą wadą takiego właśnie rozwiązania było nadmierne zużywanie się sprzęgła. Jeśli chodzi o standardowe wyposażenie tego modelu, to mamy między innymi: elektryczne szyby, centralny zamek, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, wspomaganie układu kierowniczego oraz alufelgi. Jeśli chodziło o bogate rynki, to mieliśmy także dostępne wersje z ABS, ASR oraz elektrycznie sterowane fotele.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany w celu zostawienia komentarza.