Dacia Duster
Ofensywa Rumunów trwa. W 2008 ta firma, pozostająca w bliskim związku z Francuzami z Renault, wzięła na swój celownik coraz bardziej popularną klasę SUV.
Duster to taki typowy przedstawiciel klasy samochodów pogardliwie określanych mianem bulwarowych terenówek. Jednak w porównaniu z produktami konkurencji, oferuje całkiem praktycznie wykonane wnętrze oraz stosunkowo niezłe własności terenowe. Co prawda raczej nie ma co liczyć, że terenową Dacią przejedziemy górski potok, lecz na wyprawy w głąb lasu rumuński samochód spokojnie wystarczy. W środku dominuje niezłej jakości plastik, a jego faktura jest taka, że z łatwością czyści się go z brudu (zaleta nie do przecenienia w aucie terenowym).
Jeśli chodzi o awaryjność, to auto, jak na swoją cenę sprawdza się całkiem nieźle. Prosta konstrukcja gwarantuje eksploatację wolną od dziwnych niespodzianek, jakie nieraz potrafią być udziałem właścicieli bardziej „prestiżowych” aut.
Polecamy benzynowy wariant 1.6. Co prawda brakuje mu nieco mocy, lecz cechuje go długowieczność oraz łatwy dostęp do części. W Unii Europejskiej niestety nie oferuje się wariantu 2.0, dostępnego choćby w Rosji.