Znajdujesz się tutaj: motobaretti.pl > Motory > Yamaha YZF-R6

Range Rover I generacji

Range Rovera pierwszej serii mieliśmy okazję poznać już w latach 70. XX wieku. Jego pierwsze modele pojawiły się dokładnie w czerwcu 1970 roku. Jego prototyp był nazywany VELAR, co miało oznaczać Vee Eight Land Rover, czyli Land Rover z silnikiem V8. Konstrukcję tego silnika, Rover odkupił od firmy Buick. Cała konstrukcja samochodu oparta jest na bardzo mocnej ramie, do której montowano trzydrzwiowe nadwozie. Na samym początku wyposażenie tego samochodu było naprawdę skromne, bowiem głównie stawiano na walory użytkowe i przydatność auta w terenie. Aby potwierdzić zdolności do jazdy w terenie, w 1972 roku, dwa Range Rovery wzięły udział w rajdzie przez obie Ameryki. Jak się później okazało, najtrudniejszym odcinkiem był przesmyk Darién, górzysta dżungla, pomiędzy Panama City a Medelin w Kolumbii. Ponieważ nastąpiły tam awarie skrzyń biegów, które trzeba było wymienić. Oprócz limitowanej serii, która była wypuszczona przez szwajcarską firmę Monteverdi, model pięciodrzwiowy pojawił się w 1981 roku. Po trzech latach Range Rover przeszedł poważny lifting zarówno nadwozia, jak i wnętrza. Od tej pory wersja trzydrzwiowa została modelem podstawowym, a pięciodrzwiowa luksusowym. Pierwszy silnik diesla firmy VM pojawia się w roku 1986. Jednak już w 1989 pojawiła się własna konstrukcja i zastąpiła tę poprzednią. W tym samym roku pojemność jednostki benzynowej również wzrosła z 3,5 litra do 3,9 litra a w 1993 do 4,2 litra. Jak już tylko pojawiła się druga generacja, to zakończono produkcję modelu trzydrzwiowego, a model pięciodrzwiowy pod nazwą Range Rover Classic schodził z taśm montażowych do lutego 1994.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany w celu zostawienia komentarza.