Toyota Land Cruiser J200
Na przełomie października i listopada w roku 2007 na czternastym Salonie Samochodowym w Tokio, nastąpiła premiera nowego, flagowego modelu terenowego. A została nim Toyota Land Cruiser V8. Jest to z pewnością nowość. Bowiem zastępuje ona konstrukcję wysłużonego już J100. Pod maską mamy do dyspozycji tylko silniki ośmiocylindrowe w układzie widlastym o różnej pojemności. Tutaj wszystko zależy od rynku. Ameryka Północna miała okazję podziwiać to auto przed samą premierą na oficjalnych stronach internetowych z silnikiem benzynowym 5.7 litra V8, natomiast w Japonii 4.7 litra V8 również z zapłonem iskrowym. Ta druga jednostka napędowa zapewne trafi pod maski wersji europejskiej, jednak pewność co do obecności w palecie silników na starym kontynencie można mieć jedynie co do diesla o pojemności 4.5 litra V8. Jeśli jednak chodzi o wygląd stylistyczny to nie ma jakiejś dużej rewolucji. Auto bowiem wygląda bardzo podobnie jak jego poprzednik. Linia jest rozwinięciem koncesji modelu J100, pomimo tego iż upodobniono je do innych, nowszych modeli Toyoty. Jeśli chodzi o konstrukcję, to ta koncepcja pozostała bez zmian. Nadal mamy auto, które posiada konstrukcję ramową ze sztywnym tylnym mostem i niezależnym przednim zawieszeniem. Koła przednie są napędzane poprzez półosie napędowe. Dlatego jeśli już ktoś chce kupić sobie auto terenowe, to ten model jest z pewnością godny zwrócenia naszej uwagi. Ponieważ z pewnością każdy znajdzie w nim coś dla siebie.