Znajdujesz się tutaj: motobaretti.pl > Kompakty > Mercedes A

Warszawa

„Garbate” auto to niegdyś popularny widok na polskich drogach. Potem słuch o nim nieco zaginął, bowiem Warszawy wraz z transformacją ustrojową przestały być atrakcyjnym towarem dla przeciętnego polskiego kierowcy. Jednak od paru lat ten samochód wraca do łask.

Auto opracowane było na podstawie jednego z modeli Forda. Stanowiło w prostej linii krewnego radzieckiego modelu Pobieda (czyli z rosyjskiego „zwycięstwo”), które to auto było nieco przerobionym Fordem Falcon. Charakterystyczny kształt z przetłoczeniami na dachu niegdyś stał się symbolem polskiej motoryzacji. Warszawy kupowano chętnie, głównie ze względu na fakt, że w latach 50 nie było żadnej alternatywy. Auto oferowano w różnych wersjach – można powiedzieć, że jak na tamte czasy gama nadwozi była bardzo bogata, bowiem był nie tylko sedan, ale też kombi, sanitarka czy też pickup.

Jeśli chodzi o silniki to są one bliźniacze z tymi, które montowane były pod maską dostawczego Żuka. Ułatwia to ich obsługę i dostęp do części, bowiem Warszawa była niemal dokładną kopią Żuka, jeśli chodzi o układ napędowy.

 

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany w celu zostawienia komentarza.