Willys MB
Ten typ samochodu jest potocznie znany jako jeep – wojskowy samochód osobowo-terenowy. Jest on amerykańskiej konstrukcji z okresu II wojny światowej. Jego bliźniaczy wariant produkowany na licencji w zakładach Ford, to Ford GPW. Oba te modele były używane podczas wojny przez wszystkie siły alianckie, a następnie także przez użytkowników cywilnych w wielu krajach. Prototypem tego samochodu był oczywiście Willys Quad. Stany Zjednoczone rozpoczęły przygotowania do wojny, w związku z czym Departament Obrony w 1940 roku ogłosił przetarg na lekki samochód rozpoznawczy. Miał on posiadać ładowność do ¼ tony, wyposażony w napęd na cztery koła dla armii amerykańskiej. W przetargu brały udział dwie firmy – American Bantam Car oraz Willys-Overland. Początkowo przetarg wygrał Bantam ponieważ podjął się budowy prototypu w wymaganym czasie 49 dni. I pomimo tego iż Willys byli nice tańsi to na budowę samochodu potrzebowali 120, a w dniu przetargu nie mieli gotowego projektu samochodu. W kwietniu pojazd Bantam, przedstawił swój prototyp, a próby przy testowaniu wypadły pomyślnie. Jednak mimo przegranego przetargu, Willys rozpoczął projektowanie i budowę własnego prototypu na własne ryzyko. Prototypy Willysa miały wąską maskę z zaokrągloną kartą osłony chłodnicy z pionowych prętów z przodu. Reflektory były umiejscowione na błotnikach, przed uszkodzeniami chroniły je kratownice. Masa własna samochodu wynosiła 1099 kg i przekraczała początkowo ustalony przez wojsko poziom. Tak jak Bantam, willys Quad wykorzystał układ przeniesienia napędu firmy Spicer.