Znajdujesz się tutaj: motobaretti.pl > Sprzedaż > Historia serwisowa

Zaporożec

Na temat tego samochodu powstało mnóstwo anegdot. Jedna z nich mówiła o tym, że jest to sportowa wersja czołgu – cóż, toporny wygląd auta faktycznie mógł coś takiego sugerować.

W Polsce najbardziej znana jest druga generacja modelu Zaporożec oznaczana jako 968M. To auto, znane również jako „uszaty” ze względu na szerokie przetłoczenia po bokach, miało zamontowany z tyłu silnik, który przynosił mnóstwo problemów. Złe wyważenie tego samochodu powodowało, że prowadzenie go było prawdziwym koszmarem. Zaporożec ma również bardzo kiepskie blachy – rdza nie powinna być niczym zaskakującym.

Ciekawostką jest fakt, że pierwsza generacja, to jest ZAZ 965, opracowana została na podstawie Fiata 500 pierwszej generacji, czyli tej, która produkowana była w latach piećdziesiątych dwudziestego wieku.

A na zakończenie kolejna anegdota. Złośliwi twierdzą, że nazwa modelu wcale nie pochodzi od nazwy miasta, w którym to auto było produkowane. Co prawda słowo Zaporożec oznacza również mieszkańca rejonu Zaporoża w południowo-wschodniej Ukrainie, to wiele osób uważa, że nazwa powstała od rosyjskiego słowa „zapor”, oznaczającego po prostu „zatwardzenie”.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany w celu zostawienia komentarza.