Alfa Romeo 166
Wielu osobom włoski producent kojarzy się niemal wyłącznie ze sportowymi, choć niebywale awaryjnymi autami. Jak się jednak okazuje, Włosi mają również szerokie tradycje w kwestii produkcji aut luksusowych. Ostatecznie – kto miał to robić? Przecież chyba nie Fiat!
Model 166 zadebiutował w roku 1999 zastępując nieco wysłużoną już limuzynę 164. O ile poprzednik to typowy „kanciak”, karoseria 166 robi naprawdę świetne wrażenie i to pomimo faktu, że rynkowa kariera trwa już ponad 15 lat. Wyraźnie widać podobieństwo tej limuzyny do jej mniejszej siostry, czyli popularnej Alfy Romeo 156.
Jeśli jednak oczekujecie, że Alfa 166, dzięki pokrewieństwu z Fiatem, jest autem tanim w eksploatacji, możecie się srogo zawieść. Oparte na systemie wielo-wahaczowym zawieszeniem, jest wybitnie nietrwałe w konfrontacji z polskimi drogami. Co gorsza, jego remonty potrafią pochłonąć naprawdę spore kwoty.
Jeśli chodzi o silniki, to polecamy diesla 2.4 JTD. Benzyny stanowią ryzykowny wybór. Z jednej strony jest wersja 2.0TB wyposażona w turbo, lecz bywa ona awaryjna.