Znajdujesz się tutaj: motobaretti.pl > Zabytki > Bezpieczeństwo zabytku

Łada Niva

To jeden z najpopularniejszych samochodów terenowych na terenach rosyjskich. Dlaczego? Oczywiście dlatego, że jest on produkowany w Togliatti. Produkcja trwa nadal od czasów ZSRR. Aktualnie zajmuje się tym firma AvtoVAZ. Produkcja zaczęła się w roku 1977, a więc naprawdę bardzo dawno temu. Zmian w stosunku do modelu starszego jest niewiele, bo te dotyczą głównie jednostek napędowych (te jak wiadomo cały czas rozwijają się technicznie, więc raczeni niemożliwym byłoby produkowanie cały czas starej technologii, a do tego zmieniają się różne regulacje), klapy bagażnika i wykończenie wnętrza. Co do tego ostatniego, to również wiadomo, żę w ciągu 30 lat zmieniła się moda, na przeróżne rzeczy, więc to też trzeba było zmienić. Pierwsza wersja samochodu była wyposażona w niewielki jak na obecne czasy silnik o pojemności 1600cm3 i mocy maksymalnej 72KM. Stosowano wtedy oczywiście skrzynię cztero oraz pięciobiegową. Co ważne mamy tutaj do czynienia ze stałym napędem na cztery koła, który jest przekazywany przez jeden, centralny dyferencjał. Ten posiada możliwość blokady na przednią lub tylną oś. Co ciekawe – mamy tutaj dość niską prędkość maksymalną, bo ta zamyka się w granicy 130km/h. Spalanie do najwyższych nie należało jak na tamte czasy i utrzymywało się na poziomie 8,25l/100km. Oczywiście teraz nie jest to mało. Najnowszy facelifting został wykonany w roku 1993. Tutaj nie zmieniono tylko wyglądu, lecz wzięto się także za silnik, którego pojemność wzrosła o 100 centymetrów sześciennych. Dodano także pojedynczy, a więc jednopunktowy wtrysk paliwa, który sterowany był oczywiście przez komputer. Co ciekawe pochodził on od firmy Bosh, która produkuje raczej dla koncernu GM.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany w celu zostawienia komentarza.