Znajdujesz się tutaj: motobaretti.pl > Auta terenowe > Range Rover I generacji

VW Phaeton

Czy producent, który na co dzień zajmuje się wykonywaniem tak zwanych aut dla ludu może wyprodukować pojazd prawdziwie luksusowy? Jak pokazał przykład modelu Phaeton, jest to średnio udane przedsięwzięcie.

Z jakiegoś powodu, inżynierowie z Wolfsburga, którzy mieli przecież do czynienia na własnym podwórku z autami klasy luksusowej, nie potrafili odpowiednio wypozycjonować VW Phaetona. Rynek, na którym ten model VW zdobył największą popularność to Chiny. Prawda jest taka, że być może Phaeton dobrze trafiał w gust Chińczyków ze względu na swój dosyć stonowany, choć lekko plastikowy wygląd.

Patrząc z punktu widzenia kierowcy, Phaeton oferuje mnóstwo zalet. Przede wszystkim inżynierowie VW zadbali o komfort – bardzo często trafiają się wersje, które „na pokładzie” mają niemal wszystko – od czterostrefowej klimatyzacji, po doskonały system audio czy nawet masaż pleców w fotelach. Niestety, dostępne pod maską flagowego VW jednostki napędowe nieco rozczarowują. Z jednej strony pełno jest motorów, które znamy z innych modeli VW, jednak w połączeniu z dużą masą własną Phaetona nie są one w stanie zapewnić dobrych osiągów. Ogromnym niewypałem był diesel 5.0 V10, który częściej chyba stał w warsztacie niż jeździł.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany w celu zostawienia komentarza.