Znajdujesz się tutaj: motobaretti.pl > Auta sportowe > Audi

Renault Megane

Auto, które wzbudza tyle samo kontrowersji, co ma zwolenników. Jego niewątpliwą zaletą jest fakt, iż za niewielką sumę pieniędzy otrzymujemy stosunkowo młodego kompakta, który na dodatek często oferuje bardzo bogate wyposażenie.

Megane zadebiutował w 1996, zastępując wysłużone Renault 19. Gładkie linie oraz całkowicie odnowiona paleta silników obiecywały nową jakość w gamie marki. W 2002 światło dzienne ujrzała kolejna generacja modelu, nazywana przez wielu żelazkiem. W porównaniu z poprzednikiem niestety znacznie spadł poziom wykonania, a co za tym idzie, ogólna trwałość. Problemy może sprawiać elektronika, którą druga generacja francuskiego kompakta jest po prostu naszpikowana. Przykłady? A choćby czujniki ciśnienia w kołach czy karta Start/Stop, która zastąpiła tradycyjny kluczyk.

Z silników w drugiej generacji Megane niemal jednogłośnie polecimy jednostki benzynowe. Są to dość proste konstrukcje, dzięki czemu nie powinny negatywnie zaskakiwać kosztami eksploatacji bądź dziwnymi awariami. Nie można, niestety, tego samego powiedzieć o dieslach. Jednostka 1.9 DCI charakteryzuje się wrażliwymi wtryskiwaczami oraz turbiną, która potrafi zawieść nawet po 30 tys. kilometrów.

 

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany w celu zostawienia komentarza.